Morgan Stanley (NYSE:MS) tarafından Amerika Birleşik Devletleri’nde gerçekleştirilen son tüketici anketi, firmanın analistleri tarafından Pazartesi günü müşterilere sunulan bir raporda belirtildiği üzere, tüketici güveninde belirgin bir artış olduğunu gösterdi.
Aynı zamanda, özellikle yüksek gelirli bireyler arasında tüketici elektroniği için harcama yapma isteğinde küçük bir düşüş oldu. Genellikle, harcama kalıpları genel havayı yansıtır ve Şubat ayında donanım ürünlerine yapılan harcamalarda muhtemelen bir artışa işaret eder.
Anket, tüketicilerin kişisel mali durumları hakkında daha olumlu ve ülkenin ekonomik beklentileri hakkında daha az karamsar hale gelmesiyle ABD’deki duyarlılığın “yılın başında genel olarak iyileştiğini” gösteriyor.
Morgan Stanley’e göre rapor, duyarlılığın “Kasım 2023 sonu anketimize kıyasla 5 puan artarak” 5 aydır görülmeyen bir zirveye ulaştığını belirtiyor.
Analistler raporda şu ifadelere yer verdi: “Ocak 2024’teki duyarlılık artışının neredeyse tüm gelir seviyelerinde gözlemlendiğini, yalnızca yüksek gelir elde edenlerin Ocak ayında biraz daha farklı bir duyarlılık gösterdiğini belirtmek isteriz.”
Bu gelişme, 2021 yazından bu yana en yüksek noktasına ulaşan Michigan Üniversitesi Tüketici Duyarlılığı Endeksi’nde gözlemlenen yükseliş eğilimini sürdürüyor. Buna paralel olarak Morgan Stanley’in Yüksek Gelirli Tüketici Değişken Endeksi (MSHICV) de tırmanışa geçerek 2022 yazındaki en düşük noktasından %15 artış gösterdi.
Bu olumlu değişim, MSHICV ile dünya çapında tüketici donanımı harcamaları arasındaki güçlü bağlantı (yaklaşık 0,70) göz önüne alındığında önemlidir ve ABD tüketicisi için daha olumlu bir tahmine işaret etmektedir.
Raporda, “Sonuç olarak, ekonominin durumuna ilişkin bazı endişeler devam etse de, ABD tüketicisinin durumunun daha önce düşünülenden daha iyi olduğu sonucuna varıyoruz” deniyor.
Bu nedenle analistler, tüketici güvenindeki artışın yakın gelecekte donanım harcamalarının artmasına yol açacağını tahmin ediyor. Bununla birlikte, olumlu hissiyatın devam etmesinin ana unsuru zaman içinde kalıcı olmasıdır.
Ekip, “Dolayısıyla, Ocak 2024’te tüketici duyarlılığındaki yaygın artış nedeniyle, bir sonraki ay tüketici elektroniği satın alma niyetlerinde bir artış gözlemlemeyi bekliyoruz” dedi.