Migros, bu yılın üçüncü çeyreğinde net kâr açıkladı. Geçen yıl aynı dönemde yüzde 7,6 olan net kâr marjındaki düşüş, esas olarak enflasyon muhasebesinin etkilerinden kaynaklandı. Üçüncü çeyrekte enflasyonun geçen yılın aynı dönemine kıyasla daha düşük olması, Migros’un varlıklarından sağladığı parasal kazancın da azalmasına neden oldu.
Migros, 2024 yılının ilk dokuz ayında yüzde 2,6 net kâr marjı ile toplam 5.464 milyon TL net kâr elde etti. Şirketin toplam net satışları aynı dönemde 206,3 milyar TL’ye ulaşarak geçen yıla göre yüzde 11,5 oranında arttı.
2024 yılının üçüncü çeyreği itibarıyla Migros’un özkaynakları yıllık yüzde 15 reel artış kaydederek 54,4 milyar TL’ye yükseldi. Nielsen verilerine göre, Migros’un hızlı tüketim ürünleri pazarındaki payı ise yılın ilk dokuz ayında modern FMCG pazarında 60 baz puan, toplam FMCG pazarında ise 40 baz puanlık bir artış gösterdi.
2024’ün ilk yarısında fiziksel mağazalar ve online kanallarda yaygınlığını artıran Migros, yılın dokuz ayında 271 yeni mağaza açarak toplam mağaza sayısını 3.550’ye çıkardı. 30 Eylül 2023 itibarıyla online alışveriş hizmeti veren mağaza sayısı 1.053 iken, bu sayı 2024'te 1.289’a ulaştı.
Migros, yeni mağaza açılışlarına ek olarak mevcut mağazaların yenilenmesi, yeni dağıtım merkezleri açılması, enerji, bilgi teknolojileri ve Ar-Ge yatırımları gibi alanlarda ilk dokuz ayda toplam 6.072 milyon TL yatırım yaptı.
2024 yılı sonu hedeflerini güncelleyen Migros, TMS 29 enflasyon muhasebesine göre reel konsolide satış büyüme beklentisini yüzde 10-12 bandına çıkardı. TMS 29 dışında ise konsolide satış büyüme beklentisini yüzde 76-78 olarak revize etti. Şirket ayrıca TMS 29 enflasyon muhasebesi dahil FAVÖK marjı beklentisini yüzde 5, TMS 29 hariç ise yüzde 9 olarak belirledi. Yıl boyunca 350 yeni mağaza açmayı hedefleyen Migros, yatırım harcamalarını ise TMS 29 hariç yaklaşık 8 milyar TL olarak öngörüyor.