Avrupa Birliği ülkelerinde yeni otomobil satışları, mart ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 0,2 azalarak 1 milyon 29 bin 519 adet olarak kaydedildi. Veriler, Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) tarafından yayımlandı.

Satışa sunulan yeni otomobillerin yüzde 36’sını hibrit araçlar oluştururken, yüzde 28,2’si benzinli, yüzde 15,3’ü elektrikli, yüzde 9,3’ü dizel, yüzde 8’i fişli hibrit ve yüzde 3,2’si diğer yakıt türlerine sahip araçlardan oluştu.

Tam elektrikli otomobil satışları yıllık bazda yüzde 17,1 artarak 157 bin 505 adede yükseldi. Elektrikli, hibrit ve fişli hibrit modellerin toplam satışlardaki payı ise yüzde 59,3’e ulaştı.

Ülke bazında bakıldığında, mart ayında otomobil satışları Almanya’da yüzde 3,9, Fransa’da yüzde 14,5 oranında azalırken, İtalya’da yüzde 6,3 ve İspanya’da yüzde 23,2 artış gösterdi.

2025 yılının ilk çeyreğinde, yani ocak-mart döneminde toplam satışlar bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 1,9 azalarak 2 milyon 715 bin 8 oldu.

Mart ayında en fazla satış yapan otomobil üreticisi 271 bin 382 araçla Volkswagen Grubu olurken, onu 173 bin 80 adetle Stellantis, 120 bin 724 adetle Renault Grubu ve 96 bin 10 adetle Toyota Grubu takip etti.