Financial Times’ın kaynaklara dayandırdığı haberine göre, potansiyel birleşme dünyanın dördüncü büyük otomobil üreticisini yaratacak olsa da önceki görüşmeler, Honda’nın eşit ortaklık yerine tam sahiplik talebi nedeniyle başarısızlıkla sonuçlandı.

Başarısız olan 58 milyar dolarlık anlaşmanın ardından ayrılma baskısıyla karşı karşıya kalan Uchida, istenirse 2026’da planlanan ayrılışından önce görevi bırakmaya istekli olduğunu belirtti ancak Nissan’ın toparlanmasına kadar kalmayı tercih ediyor.

Şirket, 15,65 milyar dolar net nakit bulundurmasına rağmen mali yılının ilk dokuz ayında 6,6 milyar dolar nakit yakarak artan zorluklarla karşı karşıya.

Foxconn, Nissan hisselerini satın almaya ilgi gösterirken, KKR & Co. ve ABD’li otomobil üreticileri dahil diğer potansiyel yatırımcılar fırsatları değerlendiriyor. Nissan’ın 36%’sına sahip olan Renault (RNLSY), hissesini primli satma seçeneklerini araştırıyor.

Nissan’ın ana bankası Mizuho Financial Group, otomobil üreticisinin likidite ihtiyaçlarını desteklemek için özel sermaye gruplarını içeren finansman çözümleri arayışında.

Statista verilerine göre, küresel satışlara göre ilk üç otomobil üreticisi Toyota Motor Corp. (TM), Volkswagen AG (VWAGY) ve Stellantis NV (STLA), ardından Ford Motor Co. (F) ve General Motors Co. (GM) geliyor.

Honda Motor’un hisseleri, Tokyo Borsası’nda salı günü yerel saatle 10:34 itibarıyla 1.427 Japon Yeni (9,41 dolar) seviyesinde işlem görüyor ve 0,25% artış gösteriyor. Başlangıçta 1.410 Japon Yeni’ne (9,29 dolar) düşmüştü. Bu arada, Nissan Motor’un hisseleri 5,28% artışla 446 Japon Yeni (2,94 dolar) seviyesinde işlem görüyor.

Kaynak: Midas