FODER Yönetim Kurulu Başkanı Öztürk, “Size ulaşan tüyonun genellikle sizi belli bir hisse senedine yönlendirmek için uydurulmuş olma ihtimali çok yüksek. Tüyolara kulak asmamalı, finansal okuryazarlık farkındalığınızı geliştirmelisiniz.” dedi.

Finansal Okuryazarlık ve Erişim Derneği (FODER) Yönetim Kurulu Başkanı Zekeriya Öztürk, hisse senedi piyasasında herhangi bir hissenin fiyatını etkileyebilecek önemli bir gelişmenin Kamuyu Aydınlatma Platformu’ndan açıklanmak zorunda olduğunu belirterek, “Size ulaşan tüyonun genellikle sizi belli bir hisse senedine yönlendirmek için uydurulmuş olması ihtimali çok yüksek. Birikiminizi doğru değerlendirmek istiyorsanız, tüyolara kulak asmamalı, finansal okuryazarlık farkındalığınızı geliştirmelisiniz.” dedi.

Son dönemde vatandaşların borsaya, finansal araçlara ve yatırım fırsatlarına ilgisinin artması, finansal okuryazarlığın yaygınlaştırılması ve tüm kesimlere yayılmasına yönelik çalışmaları öne çıkardı.

Atılacak adımlardan bazıları satırbaşlarıyla 2024 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı’na da yansıdı. Bu kapsamda, hane halkı ve firmalarda tasarruf yapma farkındalığının sağlanması, finansal tasarruf araçları, aile bütçesi ve risk yönetimine yönelik bilgi düzeyinin dijital platformlar da kullanılarak güçlendirilmesi hedefleniyor.

Hafta içerisinde Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz başkanlığında gerçekleştirilen Ekonomi Koordinasyon Kurulu (EKK) toplantısında da sermaye piyasalarının derinliği ve etkinliğinin artırılarak kaynakların daha üretken alanlara yönelmesi amacıyla finansal okuryazarlığı artırmaya yönelik çalışmalar Kurul üyeleriyle paylaşıldı.

Bu çalışmalarla bireysel tasarrufların daha etkin kullanılması ve makro düzeyde tasarruf oranlarının artırılması amaçlanıyor.

“Yatırım tercihleri finansal okuryazarlıkla ilgili”

Finansal Okuryazarlık ve Erişim Derneği (FODER) Yönetim Kurulu Başkanı Zekeriya Öztürk, geçen yıl sermaye piyasalarına yönelik ilginin arttığını belirterek, pay senedi yatırımcı sayısının geçen yıl ekim ayında 8,5 milyon yatırımcı ile rekor kırdığını, yatırımcı sayısının şu anda da yaklaşık 8 milyon olduğunu söyledi.

Artan yatırımcı sayısıyla finansal okuryazarlık eğitim taleplerinin de paralel şekilde arttığını aktaran Öztürk, yatırım tercihlerinin de finansal okuryazarlıkla ilgisi olduğunu, bu nedenle gerçekleştirdikleri eğitimlerde yatırım başlığına kapsamlı şekilde yer verdiklerini aktardı.

Öztürk, finansal bilgi, tutum ve davranışın finansal okuryazarlığın üç ana başlığını oluşturduğunu belirterek, bilgi ve tutumun yüksek olduğunu, bunları davranışa geçirmekte biraz daha yol alınması gerektiğini ifade etti.