Pazartesi günü hem Dongfeng hem de Changan, borsa bildirimlerinde kontrol eden hissedarlarının sahiplik yapılarını değiştirebilecek varlık anlaşmalarını değerlendirdiklerini açıkladı. Bu potansiyel anlaşmaların ayrıntıları açıklanmadı.

Şanghay’daki Loyal Wealth Management’ın Fon Yöneticisi Ivan Li, “Açıklamalar, açıkça doğrulamasa da devlet destekli ana şirketlerin olası bir birleşmesine işaret ediyor.” dedi. Li ayrıca Çin hükümetinin, yüksek rekabet düzeyi nedeniyle otomotiv sektöründe konsolidasyonu teşvik etmekte çıkarı olduğunu da belirtti.

2024’te Dongfeng 2,48 milyon araç satarken, Changan 2,68 milyon araç sattı ve toplamda 5,16 milyon araç satışı gerçekleştirdi. Bu rakam, BYD’nin 4,27 milyon elektrikli araç satışıyla karşılaştırılabilir.

Bu potansiyel birleşme, Çinli otomobil üreticilerinin faaliyetlerini agresif bir şekilde genişlettiği bir dönemde geliyor. Geçen hafta BYD, üretim kapasitesini artırmak için Zhengzhou’da 20.000 ek işçi alacağını duyurdu. Benzer şekilde Changan, önümüzdeki üç yılda 35 akıllı araç modeli piyasaya sürmeyi vaat eden “Dubhe Plan 2.0″ı tanıttı.

Dongfeng ve Changan arasındaki önerilen birleşme, dünyanın en büyük otomobil gruplarından birini oluşturabilir. Bu konsolidasyon, Çin’in otomotiv endüstrisinin rekabet ortamını önemli ölçüde değiştirebilir ve küresel otomotiv pazarı için geniş kapsamlı etkileri olabilir. Hem Dongfeng Motor hem de Changan Automobile’i denetleyen yeni oluşturulacak bir kuruluş, satışlara göre Çin’in en büyük otomobil üreticisi olacak ve dünyanın önde gelen elektrikli araç üreticisi BYD’yi geçecek.

Bu arada BYD, Birleşik Krallık’ta ocak ayında elektrikli araç tescillerinde Tesla’yı geride bıraktı. Motorlu Araç Üreticileri Derneği (SMMT), Elon Musk’ın Tesla’sının kayıtlı elektrikli araçlarında 7,79% düşüş yaşarken, BYD’nin ocak ayı için elektrikli araç tescillerinde 551% artış bildirdiğini rapor etti.

Kaynak: Midas