Şirket, dördüncü çeyrekte analist beklentilerini aşan sonuçlar açıkladı. Bu dönemde Amazon, Wall Street’in 187,30 milyar dolar gelir ve hisse başına 1,49 dolarlık beklentilerinin üzerinde, 187,79 milyar dolar gelir üzerinden hisse başına 1,86 dolar kâr elde etti.
Ayrıca analistlerin yakından takip ettiği diğer segmentler arasında, şirketin bulut birimi Amazon Web Services konsensüse paralel 28,8 milyar dolar gelir açıkladı. Amazon’un reklamcılık birimi ise 17,4 milyar dolarlık beklentinin hafif altında kaldı ve 17,3 milyar dolar oldu.
Beklentileri büyük oranda aşan sonuçlarına rağmen şirket, ileriye dönük tahminlerinden darbe aldı. Şirket, bu çeyrekte satışlarının 151 milyar dolar ile 155,5 milyar dolar araralığında olmasını beklediğini söyledi. Bu tahmin aralığı, analistlerin 158,5 milyar dolarlık beklentisini karşılayamadı.
Şirketten yapılan açıklamada, “Bu öngörü, döviz kurlarından kaynaklanan alışılmadık derecede büyük, olumsuz bir etkiyi hesaba katıyor” denildi. Amazon, bu etkinin 2,1 milyar dolar ya da 1,5% olduğunu söyledi.
Amazon’un tahminine göre, şirket ilk çeyrekte yalnızca 5% ile 9% aralığında bir gelir artışı bekliyor. Aralığın alt sınırında bu, 1997’de halka açılan şirket için kayıtlardaki en yavaş büyümeye işaret edecek.
Dördüncü çeyrekteki gelir, bir önceki yılın aynı çeyreğindeki 170 milyar dolardan 10% artarken, net kâr ise bir yıl önceki 10,6 milyar dolar ya da hisse başına 1 dolar seviyesinden neredeyse iki katına çıkarak 20 milyar dolara ya da hisse başına 1,86 dolara ulaştı.
Amazon CEO’su Andy Jassy 2022’nin sonlarından bu yana maliyet düşürme kampanyası yürütüyor. Şirket 2022 ve 2023 yıllarında 27.000’den fazla kurumsal çalışanı işten çıkardı. İşten çıkarmalar 2024 yılında da devam etti ve bu yıla kadar uzandı.
Amazon, giderlerini kısarak ve yüksek marjlı bulut işindeki gücünü sürdürerek kârını artırmayı başardı. Amazon’un işletme marjı, yani işletmeyi yürütmek için gereken maliyetlerin muhasebeleştirilmesinden sonra kalan kâr, önceki çeyrekte 11% ve 2023’ün dördüncü çeyreğinde 7,8% iken dördüncü çeyrekte 11,3%’e yükseldi.
Amazon’un bulut bölümündeki satışlar konsensüs tahminlerinin bir miktar altında kaldı ancak geçen yılın aynı çeyreğine göre daha hızlı büyüdü. Bir yıl önceki 13%’lük büyümeye kıyasla bu çeyrekte gelirler 19% arttı.
Ancak AWS hâlâ rakipleri kadar hızlı büyümüyor: Microsoft’un Azure ve diğer bulut hizmetlerinden elde ettiği gelir 31% artarken, Alphabet’in bulut geliri ise 30% yükseldi.
Amazon’un sermaye harcamaları çeyrek boyunca toplam 27,8 milyar dolar olurken, bu rakam bir yıl önce 14,6 milyar dolardı. Şirket, yapay zeka ürünlerine güç sağlamak için veri merkezlerine ve Nvidia işlemcileri gibi ekipmanlara milyarlarca dolar pompalıyor. Şirket, OpenAI’ın ChatGPT’si, Google’ın Gemini’ı ve Microsoft’un Copilot’u gibi rakiplerinin yanı sıra Amazon’u yatırımcıları arasında sayan yapay zeka girişimi Anthropic’in üretici yapay zeka alanındaki artan rekabetine yanıt veriyor.
Amazon CFO’su Brian Olsavsky, şirketin 2024 yılında yaklaşık 83 milyar dolar olan sermaye harcamalarını 2025 yılında 100 milyar dolara çıkarmayı beklediğini söyledi. Olsavsky, harcamalardaki artışın “öncelikle yapay zeka hizmetlerimize olan talebi desteklemek de dahil olmak üzere AWS ile Kuzey Amerika ve uluslararası segmentlerimizi desteklemek için teknoloji altyapısı ile ilgili olduğunu” söyledi.
Jassy, bilanço açıklamasında şirketin Nova adı verilen yeni bir yapay zeka modeli seti ve kendi geliştirdiği Trainium çipleri de dahil olmak üzere yapay zeka yatırımlarını vurguladı.
Jassy yaptığı açıklamada, “Bu faydalar genellikle müşteriler (ve işletme) tarafından birkaç ay sonra fark edilir ancak bunlar gelişmekte olan bu teknoloji ortamında önemli kolaylaştırıcılardır ve müşterilerin neler inşa ettiğini görmekten heyecan duyuyoruz” dedi.